понеділок, 24 березня 2025 р.

Результати опитування серед учнів 5-11 класів щодо рівня обізнаності про небезпечний контент в інтернеті та соціальних мережах.

З метою визначення рівня поінформованості учнів щодо можливих загроз ти ризиків через використання інтернету та соціальних мереж проведено опитування серед 5-11 класів. Отримані дані дають можливість зрозуміти наявність основних ризиків та обізнаності дітей та підлітків  щодо безпечної поведінки в інтернеті. Опитування складалося з 10 запитань, результати яких показали наступне:
Варто відмітити, що значна кількість дітей віком 10-12 років значно перевищує час роботи з гаджетами. Батькам і дітям  треба пам'ятати, що існують часові норми перебування за комп'ютером для кожної вікової категорії. Безпечним часом неперервного перебування є 20 хвилин для 5-6 класів,  та 30 хвилин для 8-10 класів. 
Серед основних потреб, що спонукають дітей до перебування в інтернеті за даними опитування є онлайн навчання, спілкування у соцмережах та ігри. Тобто віртуальна реальність забирає можливість живого спілкування та активного способу життя, що є досить загрозливою тенденцією для соціалізації та здорового способу життя.
Майже половина опитаних чітко визначає небезпеку та загрози використання інтернету. Але значна частина, а це 26%, не володіють інформацією щодо ризиків, а 20% дітей вважають інтернет безпечним. Такі результати свідчать про недостатню поінформованість дітей щодо ризиків кіберпростору.
Аналіз основних загроз, з якими уже стикалися діти,  показує, що майже кожен другий користувач зазнав небезпечного впливу інтернету та користування соціальними мережами. 
Лише незначна кількість опитаних учнів вказали, що батьки контролюють час та контент своїх дітей. Невтішна статистика саме серед учнів 5-6 класів: майже половина з них вказали,  що батьки не контролюють їхнє перебування в інтернеті.  Менше, як у 10% дітей встановлений батьківський контроль на гаджетах, це означає, що діти мають доступ до будь-якого контенту в мережі. 
Втішні результати щодо пошуку підтримки в разі виникнення загроз: 87% опитаних знають, що звертатимуться до батьків або до інших старших по допомогу. Проте значна кількість опитаних, переважно старшокласників, прагнуть вирішувати такі ситуації самостійно. Варто пам'ятати, що саме в родині закладаються основи поведінки та взаємодії дитини зі світом. Батькам необхідно приділяти серйозну увагу онлайн-просвіті своїх дітей.
Такі результати, де 74% опитаних знають, якою має бути безпечна поведінка в інтернеті та соцмережах, значною мірою попереджає виникнення ризиків та загроз. Лише близько 20% учнів потребують допомоги у роз'ясненні небезпеки кіберпростору.
Отож, майже 72% опитаних стверджують, що не мають ознак залежності від соціальних мереж та гаджетів. Особливу увагу батькам варто звернути на тих дітей, а їх майже 30% в цілому, які все ж таки залежні від інтернету. При надмірному захопленні інтернетом батькам потрібно знайти альтернативу віртуальним інтересам дитини, а це - хобі, спорт, друзі, інші активності, що відбуваються в реальному житті.

Немає коментарів:

Дописати коментар